Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

SAMORZĄD UCZNIOWSKI

Prezydium Rady Samorządu Uczniowskiego w roku szkolnym 2023/2024

 

 

Gabriel Kowalewski (3E) - przewodniczący Prezydium Samorządu Uczniowskiego

Muzyk, producent, kompozytor, kawosz, miłośnik perfum, audiofil, entuzjasta szeroko pojętej technologii, maksymalista.
Najwięcej przyjemności znajduje w opracowaniu najlepszego sposobu na wszystko.  Jego atrybutem jest syntezator, a piętą Achillesa matematyka. Startował na przewodniczącego SU, bo chciał swoją postawą zachęcić innych do angażowania się w życie szkolne.

 

Julia Maria Więch (3C) - wiceprzewodnicząca Prezydium Samorządu Uczniowskiego

Na codzień prowadzi walkę z czasem, ale kiedy go już trochę znajdzie poświęcm się swoim pasjom- takim jak fotografia, projektowanie, szycie i przerabianie ubrań, modą- na każdy możliwy sposób, starociami, interesuje się światem sztuki i muzyki, gotowaniem, rysowaniem, projektowaniem grafik komputerowych, czy tworzeniem kolejnych filmów oraz rozszerzaniem swojego portfolio. W szkole jest stałym koordynatorem sekcji dekoracyjnej na naszych festiwalach i z sercem stara się o estetyczny wystrój szkoły. Znana jestem chyba jednak najbardziej ze swojej ogromnej kolekcji biżuterii. Kolekcjonuje biżuterię z różnych lat, w różnym stylu i szuka jej w rozmaitych miejscach. Inni kojarzą ją jako tę wysoką koleżankę. Wierzy, że przyszłość zaczyna się teraz, dlatego angażuje się w życie szkoły i wierzy, że każdemu z nas może to jedynie pomóc na naszej dalszej drodze. Stara się wykorzystywać wszystkie możliwości jakie dostaję od losu, dlatego właśnie zdecydowałam się na bycie wiceprzewodniczącą szkoły. 

 

Mieszko Barott (2A) - członek Prezydium

Najbardziej interesuję się muzyką i polityką i jest zagorzałym fanem Orwella. W samorządzie chcę móc nauczyć się pracować z innymi i jakoś umilić codzienność.

 

Sonia Wagner (2C) - członek Prezydium

Nocami wertuje stare księgi przy świecy szukając inspiracji na innowację Sobieskiego. Robi to i owo. A nawet owo i to. Czasem tylko owo. Czasem tylko to. Ale zawsze ma w sercu prezydenta - Alicję Majewską. Bywa, że wtrąca gdzieniegdzie swoje 12 groszy.

Jej funkcja w samorządzie? Trzy krótkie punkty:
1. ulicą chodzę wzdłuż kupuję gazetę
2. kończę scenariusz by gotowy był
3. wystawiam ekran i wyświetlam film

Z pasją dzierży aparat w dłoni, pisze i rozmyśla. Ponadto jest odpowiedzialną konsumentką kina, literatury i sztuki.

 

Pani Paulina KUBASIK - Opiekun Samorządu Uczniowskigo

 

Rzecznik Praw Ucznia w roku szkolnym 2023/2024 - p. Dorota SECH

Osoba zaufania w roku szkolnym 2023/2024 - p. Dawid PUDŁO

 

Celem działań Samorządu Uczniowskiego jest:

1. Zachęcanie uczniów do podejmowania i realizowania zadań sprzyjających rozwojowi szkoły;

2. Dbanie o dobre imię szkoły, o kultywowanie i zbogacanie jej tradycji;

3. Ochrona praw ucznia i czuwanie nad przestrzeganiem przez uczniów obowiązków szkolnych;

4. Uczenie demokracji, solidarności i współodpowiedzialności;

5. Przygotowanie uczniów do efektywnego współdziałania w zespole i pracy w grupie, budowanie więzi międzyludzkich;

6. Kształtowaie postaw tolerancji, poczucia odpowiedzialności i chęci niesienia pomocy innym ludziom.

Zadania Samorządu Uczniowskiego:

1. Przedstawianie Dyrektorowi Zespołu, Radzie Pedagogicznej opinii i potrzeb społeczności uczniowskiej.

2. Współdziałanie w zapewnieniu uczniom należuytych warunków do nauki i udzielenie pomocy uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji;

3. Organizowanie imprez o charakterze patriotycznym, kulturalnym, rozrywkowym;

4. Organizowanie pomocy koleżeńskiej uczniom napotykającym trudności w szkole i w środowisku uczniowskim;

5. Zapobieganie konfliktom i rozstrzyganie sporów między uczniami oraz między uczniami i nauczycielami.

 

Najważniejszym zadaniem Rzecznika Praw Ucznia jest aktywne ingerowanie wszędzie tam, gdzie naruszane są prawa ucznia zawarte w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, Konwencji o Prawach Dziecka, a także w Statucie Szkoły i Regulaminie Porządkowym.

Do jego zadań należy w szczególności:

1. Informowanie uczniów o przysługujących im prawach i sposobie ich dochodzienia;

2. Zajmowanie się przypadkami naruszania praw ucznia w szkole;

3. Wspomaganie uczniów w wyjątkowo trudnych sytuacjach dotyczących całej klasy lub poszczególnych uczniów;

4. Reprezentowanie interesów ucznia w sprawach wymagających arbitrażu i bediacji, rostrzygania sporów, które wymagają odwołania się do praw zwyczajowych;

5. Gromadzenie i analizowanie informacj dotyczących  przypadków naruszania praw ucznia w szkole.

 

Rzecznik Praw Ucznia ma prawo do: obrony uczniów oraz grup społeczności szkolnej, niezależności w sprawowaniu swojej funkcji w ramach obowiązujących przepisów, zapoznania się ze stanowiskiem stron konfliktu, uczestnictwa w roli obserwatora - na wniosek zainteresowanej strony - np. przy przeprowadzaniu egzaminów poprawkowych, sprawdzających, klasyfikacyjnych.

 

OSOBY ZAUFANIA W SZKOLE

Osoby Zaufania działają na rzecz uczniów i uczennic doświadczających wykluczenia. Osoby Zaufania działają we współpracy z uczniami i uczennicami, rodzicami i opiekunami prawnymi, Radą Pedagogiczną, nauczycielkami i nauczycielami oraz kadrą szkoły po to, aby każda osoba uczniowska mogła czuć się sobą. Osoby Zaufania wspierają szkołę w budowaniu atmosfery szacunku, zrozumienia i akceptacji dla osób LGBT+ oraz dla młodzieży z różnych względów doświadczającej trudności i wykluczenia.

 

ZADANIA OSÓB ZAUFANIA

  • wysłuchać potrzeb, zapewnić akceptację i zrozumienie, dać empatię i poczucie bezpieczeństwa,
  • towarzyszyć, wspierać, być obok,
  • udzielać informacji, dostarczać rzetelną wiedzę,
  • wskazywać organizacje i instytucje, które mogą pomóc,
  • w razie potrzeby wspierać dziecko w kontakcie z rodzicami / opiekunami prawnymi
  • w razie potrzeby wspierać rodziców / opiekunów prawnych w kontakcie z dzieckiem
  • wspierać Radę Pedagogiczną i kadrę szkoły w budowaniu w szkole atmosfery szacunku, zrozumienia i akceptacji dla osób LGBT+ oraz dla młodzieży z różnych względów doświadczającej trudności i wykluczenia.
Data dodania: 2019-12-10 10:47:35
Data edycji: 2024-01-05 15:31:14
Ilość wyświetleń: 4159
Godło
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej