Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
Resetowanie ustawień
Reset

SAMORZĄD UCZNIOWSKI

Prezydium Rady Samorządu Uczniowskiego

 

Hanna Geisler - przewodnicząca 

 

Hejka tu Hana, wasza przewodnicząca! Od zawsze byłam zaangażowana w życie Sobieskiego. Jestem otwarta na wasze pomysły i pytania. W naszej szkole chce żeby każdy miał głos w sprawach mających na nich wpływ. 

 

Na codzień mam w tysiąc rzeczy do zrobienia i próbuje się jakoś ze wszystkim wyrobić. Kocham sztukę, teatr i muzea. Od pierwszej klasy debatuje, a od urodzenia tańczę modern. Uwielbiam kolor zielony i brązowy - głównie w nich zobaczycie mnie na korytarzach. 

Jeśli zobaczycie mnie ze złą lub smutną miną to pewnie jestem głową w chmurach więc nie bójcie się podejść o coś zapytać, będę miła!

Już od prawie roku jestem przewodniczącą i wraz z prezydium staramy się zrobić jak najwięcej możemy! 

 

Liuba Borodkina - wiceprzewodnicząca

 

Hejka wszystkim jestem Luba. Staram się razem z dziewczynami ogarniać tą szkołę i narazie całkiem super nam idzie! Zawsze wysłucham propozycje albo problemy innych co do organizacji. 

Moje hobby:jechać transportem publicznym w słuchawkach. 

Dziękuję za uwagę. Meow.

 

Julia Falkowska 

 

Hejka!! Jestem Julka i jestem absolutnym fanatykiem wszystkiego co fioletowe lub/i w kształcie gwiazdki. Uwielbiam klauny, szalone makijaże i meduzy. Mam mnóstwo pomysłów na minutę i chcę zawsze robić wszystko naraz, co i tak nigdy nie wychodzi.  Głównie moje zainteresowania kręcą się wokół ludzi, bardzo lubię rozwijać swoje społeczne życie bo to właśnie ono mnie najbardziej nakręca. Póki co tylko hobbystycznie interesuję się psychologią ale mam szczerą nadzieję, że już za niedługo będę mogła powiedzieć, że ją studiuje. Z profilu szkolnego jestem plastykiem, więc czasem coś nabazgram, najchętniej martwą naturę farbami, ale każdego gatunku malarstwa się podejmę. Kocham wszystko co się świeci i błyszczy, a w szczególności biżuterię. Jestem przy okazji maksymalistą i lubię jak wszystkiego jest dużo, na przykład właśnie takiej biżuterii. W wolnym czasie słucham muzyki, najczęściej rock, ale tak naprawdę słucham wszystkiego. Moje top 3 artystów to Fall Out Boy, Mac the Knife i P1harmony.

 

Jeśli miałabym się opisać kilkoma słowami to powiedziałabym, że jestem otwarta na nowych ludzi i nowe doświadczenia, jestem kreatywna, ambitna ale czasem zbyt dużo prokrascynuję. Jestem też trochę szalona, ale każdy artysta to choć trochę szaleniec. Ode mnie o mnie w sumie to tyle, nic ująć lecz pewnie dodać bym coś mogła, ale przypomni mi się o tym dopiero jak już mój opis pójdzie w świat ;3

 

Sonia Wagner

 

A teraz, rękę uściśnie Wam Sonia - uczennica klasy 4c filmowej. W samorządzie zasiada od lat dwóch, a od pierwszej klasy bierze czynny udział w tworzeniu wszelakich szkolnych wydarzeń, w tym obu festiwali. 

 

W wolnym czasie (który wcale nie jest taki wolny za jaki się podaje, gdyż pędzi nieubłaganie) praktykuje czytanie "Lalki" Prusa, zapełnianie wolnych stron myślami, uchwycanie aparatem scen nieuchwytnych i przemienianie wizji w filmy. Poza literaturą, kinem i fotografią uczęszcza również na ezoteryczne cotygodniowe zloty teatralne. 

Jako entuzjastka sztuki, ma swych ulubieńców, o których wstyd nie napomknąć - Cypriana Norwida, Magdę Umer, Alana Rickmana i Barbarę Wrzesińską. Ulubiony kolor -> brązowy. Mimo to, jest przeciwniczką kawy. Woli czekoladę. 

 

"Mam nadzieję, że kolejny rok będzie równie owocny co poprzedni, a Norwid otrzyma tytuł wieszcza." - tymi słowami członkini samorządu zamyka spotkanie.

 

Pani Paulina KUBASIK - Opiekun Samorządu Uczniowskigo

 

Rzecznik Praw Ucznia w roku szkolnym 2024/2025 - p. Dorota SECH

 

Osoba zaufania w roku szkolnym 2024/2025 - p. Dawid PUDŁO

 

Celem działań Samorządu Uczniowskiego jest:

1. Zachęcanie uczniów do podejmowania i realizowania zadań sprzyjających rozwojowi szkoły;

2. Dbanie o dobre imię szkoły, o kultywowanie i zbogacanie jej tradycji;

3. Ochrona praw ucznia i czuwanie nad przestrzeganiem przez uczniów obowiązków szkolnych;

4. Uczenie demokracji, solidarności i współodpowiedzialności;

5. Przygotowanie uczniów do efektywnego współdziałania w zespole i pracy w grupie, budowanie więzi międzyludzkich;

6. Kształtowaie postaw tolerancji, poczucia odpowiedzialności i chęci niesienia pomocy innym ludziom.

Zadania Samorządu Uczniowskiego:

1. Przedstawianie Dyrektorowi Zespołu, Radzie Pedagogicznej opinii i potrzeb społeczności uczniowskiej.

2. Współdziałanie w zapewnieniu uczniom należuytych warunków do nauki i udzielenie pomocy uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji;

3. Organizowanie imprez o charakterze patriotycznym, kulturalnym, rozrywkowym;

4. Organizowanie pomocy koleżeńskiej uczniom napotykającym trudności w szkole i w środowisku uczniowskim;

5. Zapobieganie konfliktom i rozstrzyganie sporów między uczniami oraz między uczniami i nauczycielami.

 

Najważniejszym zadaniem Rzecznika Praw Ucznia jest aktywne ingerowanie wszędzie tam, gdzie naruszane są prawa ucznia zawarte w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, Konwencji o Prawach Dziecka, a także w Statucie Szkoły i Regulaminie Porządkowym.

Do jego zadań należy w szczególności:

1. Informowanie uczniów o przysługujących im prawach i sposobie ich dochodzienia;

2. Zajmowanie się przypadkami naruszania praw ucznia w szkole;

3. Wspomaganie uczniów w wyjątkowo trudnych sytuacjach dotyczących całej klasy lub poszczególnych uczniów;

4. Reprezentowanie interesów ucznia w sprawach wymagających arbitrażu i bediacji, rostrzygania sporów, które wymagają odwołania się do praw zwyczajowych;

5. Gromadzenie i analizowanie informacj dotyczących  przypadków naruszania praw ucznia w szkole.

 

Rzecznik Praw Ucznia ma prawo do: obrony uczniów oraz grup społeczności szkolnej, niezależności w sprawowaniu swojej funkcji w ramach obowiązujących przepisów, zapoznania się ze stanowiskiem stron konfliktu, uczestnictwa w roli obserwatora - na wniosek zainteresowanej strony - np. przy przeprowadzaniu egzaminów poprawkowych, sprawdzających, klasyfikacyjnych.

 

OSOBY ZAUFANIA W SZKOLE

Osoby Zaufania działają na rzecz uczniów i uczennic doświadczających wykluczenia. Osoby Zaufania działają we współpracy z uczniami i uczennicami, rodzicami i opiekunami prawnymi, Radą Pedagogiczną, nauczycielkami i nauczycielami oraz kadrą szkoły po to, aby każda osoba uczniowska mogła czuć się sobą. Osoby Zaufania wspierają szkołę w budowaniu atmosfery szacunku, zrozumienia i akceptacji dla osób LGBT+ oraz dla młodzieży z różnych względów doświadczającej trudności i wykluczenia.

 

ZADANIA OSÓB ZAUFANIA

  • wysłuchać potrzeb, zapewnić akceptację i zrozumienie, dać empatię i poczucie bezpieczeństwa,
  • towarzyszyć, wspierać, być obok,
  • udzielać informacji, dostarczać rzetelną wiedzę,
  • wskazywać organizacje i instytucje, które mogą pomóc,
  • w razie potrzeby wspierać dziecko w kontakcie z rodzicami / opiekunami prawnymi
  • w razie potrzeby wspierać rodziców / opiekunów prawnych w kontakcie z dzieckiem
  • wspierać Radę Pedagogiczną i kadrę szkoły w budowaniu w szkole atmosfery szacunku, zrozumienia i akceptacji dla osób LGBT+ oraz dla młodzieży z różnych względów doświadczającej trudności i wykluczenia.
Data dodania: 2019-12-10 10:47:35
Data edycji: 2025-09-30 11:09:06
Ilość wyświetleń: 5321
Godło
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej